מנועים חשמליים


מנוע חשמלי למטרות שונות

המבנה הבסיסי של כל מנוע חשמלי הוא זהה, גם אם המנועים השונים נועדו עבור מטרות שונות. כל מנוע נבנה על מנת להמיר את האנרגיה החשמלית אל אנרגיה מכנית ואל אנרגיה של תנועה, על מנת שיהיה ניתן לבצע פעולות ומטלות בעזרתו. כל המנועים כולם מחולקים לשני חלקים אשר יחד יוצרים את האנרגיה – הסטטור והרוטור. הסטטור הינו החלק המקובע של המנוע, ויש בתוכו מגנטים או לחילופין סלילים מלופפים. הרוטור הינו הציר המרכזי אשר עובר בתוך הסטטור ועליו פועלים כוחות מגנטיים, והם אלו אשר מביאים לתנועה ולפעולה שלו.

מנועי זרם ישר

מנוע חשמלי עם זרם ישר כולל מגנט קבוע ומברשות בתוכו. במנוע מסוג זה ישנם שני מגנטים בתוך הסטטור, והם מופנים אחד כנגד השני – הקטב הצפוני של מגנט אחד פונה אל עבר הקוטב הדרומי של המגנט השני. הרוטור כאן כולל כמה סלילים שונים. המברשות במנוע עשויות מפחם, והן נוגעות בסלילי הרוטור. כאן נוצר מגע חשמלי אשר מסייע למגנוט של הציר וליצירת התנועתיות של המנוע.

מנועי זרם ישר נטולי מברשות

במנועים אלו, אשר פועלים ללא סיוע של מברשות, תוכלו למצוא בסטטור עצמו סלילים אשר מלופפים יחד, כאשר על הרוטור תוכלו למצוא מגנט. המנועים הללו גם כוללים חיישנים מגנטים שתפקידם הינו לבקר את המהירות ומיקום של הציר אשר מסתובב.

מנועי זרם חילופין

במנועים אלו לא נעשה שימוש בזרם ישיר כי אם בזרם חילופי. בתוך המנוע תוכלו למצוא סטטור עם כמה סלילים מלופפים, ורוטור אשר מסתובב במרכזו של המנוע בהתאמה לשדה המגנטי שנוצר בו.  

מנועים עבור התעשייה

מנוע חשמלי איכותי באמת תוכלו למצוא מתוצרת איטליה או מתוצרת גרמניה, כאשר ניתן למצוא בשוק מגוון סוגים של מנוע חשמלי עבור שימושים שונים בתעשייה כולל מנוע תלת פאזי, מנוע חד פאזי עם 220 או 230 VAC, מנועים עם מעצור, מנועי שהם מוגנים כנגד התפוצצות – בדרגות שונות ובהתאמה לתקנים שונים, מנועי ויברטור ומרעדים, מנועים דו מהירותיים או תלת מהירותיים, וכן מנועי חשמל בתוספת של אוורור מאולץ.