מנועים חשמליים

אתם שואלים אנחנו עונים – מנועים חשמליים
מנועים חשמליים הם למעשה מכונה לכל דבר, מכונה זו מתרגמת אנרגיה חשמלית לאנרגיה סיבובית. נכון להיום, יותר ויותר חברות ואף אנשים פרטיים מבינים את היתרון ומשתמשים באותם מנועים חשמליים הן במקומות פרטיים והן במקומות תעשייתיים. רוצים לשמור על סביבת עבודה יעילה ובטיחותית בו זמנית? בדיוק לשם כך, שיר טכנוטרייד מעניקים לכם את כל התשובות שיעזרו לכם לבצע את הרכישה הנכונה ביותר עבורכם.

מנוע תלת פאזי וחד פאזי

השוק הפתוח מציע שני סוגים עיקריים של מנועים חשמליים והם מנועים חד פאזיים ואותם מנועים תלת פאזיים שעליהם נדבר בחלק הבא של המאמר. מנועים חד פאזיים, מתאימים יותר לשימוש במקום פרטי כגון בית, מקומות בהם נדרשת אספקת חשמל מזערית יותר. גם במקומות בהם לא קיימת אספקה של חשמל תלת פאזי במנוע חד פאזי על מנת ליצור מומנט סיבובי נבנית דמוי פאזת עזר בעוד השדות מחוברים באמצעות קבל אשר תפקידו לגרום להתחלת התנועה ובסופו של דבר הנעת המנוע עצמו.

ומה זה מנוע תלת פאזי?

מנוע תלת פאזי מתאים לפעולה עם אספקה של חשמל גבוהה יותר, למעשה, מדברים כאן על לפחות שלוש שדות מגנטים – אחד לכל פאזה. אותן הפאזות הן קבועות בזווית של 120 מעלות וכך יוצרות את המומנט הסיבובי של הרוטור.

מהם מנועים עם מעצור?

אם אתם מחפשים מנוע שיעצור מיד עם כיבוי החשמל בדומה לעגורנים לצורך העניין, אין ספק כי מנועים עם מעצור יהוו את התשובה לכך. למעשה, הרעיון של בחירת מנועים עם מעצור, הינה בחירה שבאה ממקום מותאם של עבודות המסוגלות להתמודד אל מול המון הפעלות ועצירות בדקה אחת וכך גם זמן תגובה מהיר במיוחד. מנועי מעצור מגיעים עם הזנה תלת פאזי, חד פאזי וזרם ישר.

מהם מנועים מגוני התפוצצות ואיך הם יכולים לשמור על סביבת עבודה בטיחותית?

מנועים מגוני התפוצצות מטרתם לבצע תנועה סיבובית באזורים נפיצים. אם אתם עובדים בסביבה בה קיימות אבקות נפיצות, נוזלים ואפילו גזים דליקים, בחירת מנועי חשמל מוגן התפוצצות זו לא בחירה אלא חובה מבחינתכם. רוצים לשמור על סביבת עבודה בטיחותית? לשיר טכנוטרייד יש מגוון מנועים מוגני התפוצצות אשר יעניקו סביבת עבודה בטוחה והכול לצד מהירות ואטימות גבוהות במיוחד.

קיימות מספר דרגות הגנת התפוצצות :

מנועים מוגני התפוצצות לאבקות EXNA
מנועים מוגני התפוצצות לגזים EEXE
מנועים מוגני התפוצצות לדלקים EXD

מנוע חשמלי למטרות שונות

המבנה הבסיסי של כל מנוע חשמלי הוא זהה, גם אם המנועים השונים נועדו עבור מטרות שונות. כל מנוע נבנה על מנת להמיר את האנרגיה החשמלית אל אנרגיה מכנית ואל אנרגיה של תנועה, על מנת שיהיה ניתן לבצע פעולות ומטלות בעזרתו. כל המנועים כולם מחולקים לשני חלקים אשר יחד יוצרים את האנרגיה – הסטטור והרוטור. הסטטור הינו החלק המקובע של המנוע, ויש בתוכו מגנטים או לחילופין סלילים מלופפים. הרוטור הינו הציר המרכזי אשר עובר בתוך הסטטור ועליו פועלים כוחות מגנטיים, והם אלו אשר מביאים לתנועה ולפעולה שלו.

מנועי זרם ישר

מנוע חשמלי עם זרם ישר כולל מגנט קבוע ומברשות בתוכו. במנוע מסוג זה ישנם שני מגנטים בתוך הסטטור, והם מופנים אחד כנגד השני – הקטב הצפוני של מגנט אחד פונה אל עבר הקוטב הדרומי של המגנט השני. הרוטור כאן כולל כמה סלילים שונים. המברשות במנוע עשויות מפחם, והן נוגעות בסלילי הרוטור. כאן נוצר מגע חשמלי אשר מסייע למגנוט של הציר וליצירת התנועתיות של המנוע.

מנועי זרם ישר נטולי מברשות

במנועים אלו, אשר פועלים ללא סיוע של מברשות, תוכלו למצוא בסטטור עצמו סלילים אשר מלופפים יחד, כאשר על הרוטור תוכלו למצוא מגנט. המנועים הללו גם כוללים חיישנים מגנטים שתפקידם הינו לבקר את המהירות ומיקום של הציר אשר מסתובב.

מנועי זרם חילופין

במנועים אלו לא נעשה שימוש בזרם ישיר כי אם בזרם חילופי. בתוך המנוע תוכלו למצוא סטטור עם כמה סלילים מלופפים, ורוטור אשר מסתובב במרכזו של המנוע בהתאמה לשדה המגנטי שנוצר בו.

מנועים עבור התעשייה

מנוע חשמלי איכותי באמת תוכלו למצוא מתוצרת איטליה או מתוצרת גרמניה, כאשר ניתן למצוא בשוק מגוון סוגים של מנוע חשמלי עבור שימושים שונים בתעשייה כולל מנוע תלת פאזי, מנוע חד פאזי עם 220 או 230 VAC, מנועים עם מעצור, מנועי שהם מוגנים כנגד התפוצצות – בדרגות שונות ובהתאמה לתקנים שונים, מנועי ויברטור ומרעדים, מנועים דו מהירותיים או תלת מהירותיים, וכן מנועי חשמל בתוספת של אוורור מאולץ.

מנועים מתח גבוה

מנוע חשמלי למטרות שונות

המבנה הבסיסי של כל מנוע חשמלי הוא זהה, גם אם המנועים השונים נועדו עבור מטרות שונות. כל מנוע נבנה על מנת להמיר את האנרגיה החשמלית אל אנרגיה מכנית ואל אנרגיה של תנועה, על מנת שיהיה ניתן לבצע פעולות ומטלות בעזרתו. כל המנועים כולם מחולקים לשני חלקים אשר יחד יוצרים את האנרגיה – הסטטור והרוטור. הסטטור הינו החלק המקובע של המנוע, ויש בתוכו מגנטים או לחילופין סלילים מלופפים. הרוטור הינו הציר המרכזי אשר עובר בתוך הסטטור ועליו פועלים כוחות מגנטיים, והם אלו אשר מביאים לתנועה ולפעולה שלו.

מנועי זרם ישר

מנוע חשמלי עם זרם ישר כולל מגנט קבוע ומברשות בתוכו. במנוע מסוג זה ישנם שני מגנטים בתוך הסטטור, והם מופנים אחד כנגד השני – הקטב הצפוני של מגנט אחד פונה אל עבר הקוטב הדרומי של המגנט השני. הרוטור כאן כולל כמה סלילים שונים. המברשות במנוע עשויות מפחם, והן נוגעות בסלילי הרוטור. כאן נוצר מגע חשמלי אשר מסייע למגנוט של הציר וליצירת התנועתיות של המנוע.

מנועי זרם ישר נטולי מברשות

במנועים אלו, אשר פועלים ללא סיוע של מברשות, תוכלו למצוא בסטטור עצמו סלילים אשר מלופפים יחד, כאשר על הרוטור תוכלו למצוא מגנט. המנועים הללו גם כוללים חיישנים מגנטים שתפקידם הינו לבקר את המהירות ומיקום של הציר אשר מסתובב.

מנועי זרם חילופין

במנועים אלו לא נעשה שימוש בזרם ישיר כי אם בזרם חילופי. בתוך המנוע תוכלו למצוא סטטור עם כמה סלילים מלופפים, ורוטור אשר מסתובב במרכזו של המנוע בהתאמה לשדה המגנטי שנוצר בו.

מנועים עבור התעשייה

מנוע חשמלי איכותי באמת תוכלו למצוא מתוצרת איטליה או מתוצרת גרמניה, כאשר ניתן למצוא בשוק מגוון סוגים של מנוע חשמלי עבור שימושים שונים בתעשייה כולל מנוע תלת פאזי, מנוע חד פאזי עם 220 או 230 VAC, מנועים עם מעצור, מנועי שהם מוגנים כנגד התפוצצות – בדרגות שונות ובהתאמה לתקנים שונים, מנועי ויברטור ומרעדים, מנועים דו מהירותיים או תלת מהירותיים, וכן מנועי חשמל בתוספת של אוורור מאולץ.

כתבו לנו

Call Now Button דילוג לתוכן